至于我和我家人,我们必定事奉上帝。 As for me and my house, we will serve the LORD.

Monday, October 24, 2011

一天过一天 One Day At A Time


我只是属人族,
我只是个人,
帮我相信我能达到我的潜能,
与所有属于我的。
指示我前面的梯级,
我所需要爬的。
主,为我的缘故,
教我采取,
一天过一天的态度。

副歌:
一天过一天,甜蜜的耶稣,
那是我所向你祈求的。
请给我力量,
每天作我一天所需要作的事。
昨天已过去,甜蜜的耶稣,
明天可能不属于我的。
主,今天来帮我,
指示我的道路,
使我能一天过一天。

你是否记得,
当你与人类同行时?
主耶稣,你知道当你从天上看下,
现在比以前更糟。
推挤和推着,
人山人海,
所以,为我的缘故,
教我采取,
一天过一天的态度。
(吴华星译)

I’m only human,
I’m just a man.
Help me believe in what I could be

And all that I am.
Show me the stairway,
I have to climb.
Lord for my sake,
Teach me to take

One day at a time.

Chorus:
One day at a time sweet Jesus

That’s all I’m asking from you.
Just give me the strength

To do everyday
What I have to do.

Yesterday’s gone sweet Jesus

And tomorrow may never be mine.
Lord, help me today,
Show me the way

One day at a time.

Do you remember,
When you walked among men?
Well Jesus you know if you’re looking below

It’s worse now, than then.
Pushin’ and shovin’,
Crowd in my mind,
So for my sake,
Teach me to take

One day at a time.

一天过一天 One day at a time 


No comments: