至于我和我家人,我们必定事奉上帝。 As for me and my house, we will serve the LORD.

Saturday, November 12, 2011

我知誰掌管明天 I know who holds tomorrow

歌曲
我不知明天將如何,每一天只為主活,

我不借明天的陽光,因明天或不晴朗,

我不要為將來憂慮,因我信主的應許,

我今天要與主同行,因知前面路程。


我不知明天將如何,或遭遇貧苦饑餓,

但那位看顧麻雀者,必然也看顧我,

是我旅途的良伴,縱遭遇各樣災害,

我救主必與我同在,寶血把我遮蓋。

副 歌
:
有許多未來的事情,我現在不能識透,

但我知誰掌管明天,我也知誰牽我手。

每一步越走越光明,像攀登黃金階梯,

每重擔越挑越輕省,每雲披上銀衣,

在那裡陽光常普照,不再有流淚滿面,

在美麗彩虹的盡頭,眾山嶺與天相連。



I know who holds tomorrow
I don’t know about tomorrow
I just live from day to day
I don’t borrow from its sunshine
For its skies may turn to grey

I don’t worry over the future
For I know what Jesus said
And today I’ll walk beside Him
For He knows what is ahead

Chorus:
Many things about tomorrow
I don’t seem to understand
But I know who holds tomorrow
And I know who holds my hand

Every step is getting brighter
As the golden stairs I climb
Every burden’s getting lighter
Every cloud is silver lined
There the sun is always shining
There no tear will dim the eye
At the ending of the rainbow
Where the mountain touch the sky

我知誰掌管明天
 I know who holds tomorrow


No comments: